Nipinurk

“Päästke poisid” raamatu kokkuvõte

“Päästke poisid” on Raisa Cacciatore’i ja Samuli Koiso-Kanttila raamat, mis keskendub poiste kasvatamisele kaasaegses ühiskonnas. Autorid käsitlevad mitmeid olulisi teemasid, sealhulgas poiste vajadusi, emotsionaalset arengut, sotsiaalseid väljakutseid ja mehelikkuse mõistet. Raamat rõhutab poiste ainulaadseid vajadusi ja väljakutseid ning pakub praktilisi nõuandeid vanematele, kasvatajatele ja õpetajatele, kuidas poisse toetada nende kasvamisel enesekindlateks ja tasakaalustatud meesteks. Autorid […]

“Juhtimise jalajälg” raamatu kokkuvõte

Autor: Ivar Raav Ivar Raavi “Juhtimise jalajälg” kokkuvõtvas sissejuhatuses (!) oli ootus, et raamatu lugemise käigus võiks tekkida veidi teistsugune versioon lugejast ja tema mõtetest ning endast juhina, juhitava ja enesejuhina. Minuga juhtus nii, et raamatu lugemise ja endasse vaatamise käigus muutus aina vähemaks olukordi, kus mõtlesin enda juhtidele ning vaatasin aina rohkem endasse, analüüsides […]

“Sinu sisemine laps. Võti (peaaegu kõigi probleemide lahendamiseks” raamatu kokkuvõte

Autor: Stefanie Stahl Raamatu teises osas on üks oluline mõttetera, mis puudutab tegelikult üldisemalt enesega tegelemist või olukorra muutumise ootust. Seal kirjeldatakse, et inimestel juhtub üsna sagedasti seda, et püütakse panna vastutust enda muutuse eest teiste õlgadele või oodatakse, et teise inimese muutumisest läheb meie elu paremaks. See võib ka puudutada olukorda, kus oodatakse, et […]

“Autism. Diagnoosimise alused ja suhtumine autistidesse” raamatu kokkuvõte

Autorid: Temple Grandin, Richard Peek Raamat on välja antud 2013. aastal, eestikeelne tõlge 2015. aastal. Ülevaade raamatust: Raamat selgitab, millised on autistlike inimeste aju erinevus ja käitumuslikud eripärad, mis sageli teistele inimestele tunduvad veidrad või probleemsed. Kahjuks liiga tihti saabki autistlik laps endale märgi külge, kui kasvatamatu jõmpsikas. Raamat on kirjutatud autori poolt, kellel endal […]

Veipimine ehk e-sigareti suitsetamine

Veipimise puhul koolis on kurb statistika see, et tegu ei ole mitte 8.-9. klassi õpilastega, vaid palju noorematega. Tihtilugu kahjuks juba 4.-6. klassi lastega. Koolipsühholoogidena küsime lastelt, miks neil veip on ja miks nad seda nii väga proovida tahavad. Enamik vastuseid lähevad valdkonda: “teised seltskonnas ka teevad või proovivad” ning “teised teevad, ju siis on […]

Veebileheküljed lapsele

https://peaasi.ee/ https://www.lasteabi.ee/ https://www.tubakainfo.ee/ https://www.targaltinternetis.ee/

Veebileheküljed lapsevanemale

https://tarkvanem.ee/ http://www.sinamina.ee/ http://koolipsyhholoogid.ee/ https://sotsiaalpedagoogid.ee/ https://peaasi.ee/ https://vaikuseminutid.ee/ https://www.targaltinternetis.ee/ https://sellavio.ee/test/?fbclid=IwAR2USx8VnnSY-nVxIYkh4_eHHjoPHooPtPEGYBmnk4p40lkm6m-sTQxBKGg https://www.tubakainfo.ee/

Positiivse kõne alternatiivid:

Lapsega tülis. Kuidas edasi?

Carolyn Webster-Stratton “Imelised aastad”

Raamat “Imelised aastad” keskendub nii eduka lapsevanema rollile kui ka lapse aluse panemine laste sotsiaalsele, emotsionaalsele ja akadeemilisele arengule. Kahe- kuni kaheksa-aastaste laste vanemaks olemine võib olla keeruline, see aeg võib tunduda raske nii vanematele kui lastele. Laste jaoks on see suurte üleminekute periood, kus nad liiguvad fantaasiat ja reaalsust segi ajavast maailmast konkreetsemasse maailma, […]

Veebikogum tugispetsialistidele

Veebilehe saamisel mängis peaosa 2021. aastal saadud riiklik haridusstipendium, mis viis Karin Kiilaspä sotsiaalpedagoogidele veebimaterjalide kogumit looma. Täpsemalt leiate siit: Kogu materjal on kättesaadav: https://drive.google.com/drive/folders/1b987Y9sy3tJvX5g2iJvtqv3gSXqKT13j Seda materjali võib vabalt kasutada, ideid korjata, salvestada, jagada… Enamik dokumente on sellised, mille saate alla laadida ja siis endale vastavaks kohandada. Vaadake, mõelge, kasutage! Otsige ideid ja olge loov! […]

Kuidas kujundada lapse enesehinnangut ja õpetada talle ennast väärtustama?

Väljenda oma positiivseid tundeid: „Ma hoolin sinust väga.“ „Ma armastan sind.“ „Ma olen sinu üle rõõmus ja uhke.“ „Ma olen sinuga koos õnnelik.“ Ole kiitmisel konkreetne: „Sa oskad seda nii hästi!“ „Mulle meeldib see, kuidas sa …“ „Sinuga koos on väga lõbus, sest sa …“ „Sa oled tõesti hea sõber – vaata, kuidas sa …“ […]

Aja planeerimine

Aja planeerimine on tegevus, mille käigus tehakse plaan, kui palju aega mingi tegevuse peale kulutatakse, kogu päev planeeritakse ette. Inimene teab juba täna, mida ta homme näiteks samal ajal teeb. Selline planeerimine aitab inimesel aru saada, kuhu kulub tema aeg, kas ta kasutab aega asjalikult ning kasulikuks tegevuseks. Samuti on aega planeerides kerge oma päevaplaani […]

Kuidas oma aega planeerida?

Me kõik võime aeg-ajalt tunda, et kooli- ja töökohustused kuhjuvad, tähtajad lähenevad liiga kiiresti ning aega puhkuseks ja sõpradega veetmiseks ei jäägi. Võime ka tunda, et rahulolematus ja stress võivad selle tagajärjel tõusta. Aega on võimalik juurde võita, kui õpid seda efektiivselt kasutama. Efektiivne ajakasutusoskus aitab sul olulised asjad õigeks ajaks ära teha, võtta aega […]

Tugevate tunnetega toimetulek

Märka ja tunnusta positiivset käitumist!

Kuidas maha rahuneda?

Kuidas lapsele anda korraldusi?

Thomas Gordon “Tark lapsevanem”

Dr.  Thomas Gordon on kirjutanud raamatu „TARK LAPSEVANEM. Kuidas luua ja säilitada oma lapsega terviklik suhe.“ Raamatusoovituse on kirja pannud Viljandis Laste ja Perede Tugikeskuse sotsiaalpedagoog Kristi Tikkerbär. Ühte internetipostitust lugedes märkasin raamatusoovitust. Raamatukokku minnes jäi esmalt silma, et võetud raamat on suhteliselt kapsaks loetud. Lugema hakates sain aru miks. Kasvatusalaseid nõuandeid jagavaid raamatuid on […]

Vaimse tervise töövihik

Koolihirm

Mida teha kui koolipäeva algus on lapsele vastumeelne? Koolitõrke esinemine ja selle põhjused: • Koolitõrget esineb igas kooliastmes; • Raskused tekivad tavaliselt ühest etapist teise minekul (esmaspäev peale nädalavahetust, peale koolivaheaega, peale haigust, peale distantsõpet, koolivahetusel vms); • Tekitajaks võivad olla üksildustunne, ärevushood, organismi reageeringud eelseisvale pingutusele, tundlikum loomus, õpiraskused, depressiivsed mõtted, nutisõltuvus, ülestimuleeritus, kodused […]

Õppimine on töö – aita last!