Lapsevanemale

“Päästke poisid” raamatu kokkuvõte

“Päästke poisid” on Raisa Cacciatore’i ja Samuli Koiso-Kanttila raamat, mis keskendub poiste kasvatamisele kaasaegses ühiskonnas. Autorid käsitlevad mitmeid olulisi teemasid, sealhulgas poiste vajadusi, emotsionaalset arengut, sotsiaalseid väljakutseid ja mehelikkuse mõistet. Raamat rõhutab poiste ainulaadseid vajadusi ja väljakutseid ning pakub praktilisi nõuandeid vanematele, kasvatajatele ja õpetajatele, kuidas poisse toetada nende kasvamisel enesekindlateks ja tasakaalustatud meesteks. Autorid […]

“Sinu sisemine laps. Võti (peaaegu kõigi probleemide lahendamiseks” raamatu kokkuvõte

Autor: Stefanie Stahl Raamatu teises osas on üks oluline mõttetera, mis puudutab tegelikult üldisemalt enesega tegelemist või olukorra muutumise ootust. Seal kirjeldatakse, et inimestel juhtub üsna sagedasti seda, et püütakse panna vastutust enda muutuse eest teiste õlgadele või oodatakse, et teise inimese muutumisest läheb meie elu paremaks. See võib ka puudutada olukorda, kus oodatakse, et […]

“Autism. Diagnoosimise alused ja suhtumine autistidesse” raamatu kokkuvõte

Autorid: Temple Grandin, Richard Peek Raamat on välja antud 2013. aastal, eestikeelne tõlge 2015. aastal. Ülevaade raamatust: Raamat selgitab, millised on autistlike inimeste aju erinevus ja käitumuslikud eripärad, mis sageli teistele inimestele tunduvad veidrad või probleemsed. Kahjuks liiga tihti saabki autistlik laps endale märgi külge, kui kasvatamatu jõmpsikas. Raamat on kirjutatud autori poolt, kellel endal […]

Veipimine ehk e-sigareti suitsetamine

Veipimise puhul koolis on kurb statistika see, et tegu ei ole mitte 8.-9. klassi õpilastega, vaid palju noorematega. Tihtilugu kahjuks juba 4.-6. klassi lastega. Koolipsühholoogidena küsime lastelt, miks neil veip on ja miks nad seda nii väga proovida tahavad. Enamik vastuseid lähevad valdkonda: “teised seltskonnas ka teevad või proovivad” ning “teised teevad, ju siis on […]

Positiivse kõne alternatiivid:

Lapsega tülis. Kuidas edasi?

Carolyn Webster-Stratton “Imelised aastad”

Raamat “Imelised aastad” keskendub nii eduka lapsevanema rollile kui ka lapse aluse panemine laste sotsiaalsele, emotsionaalsele ja akadeemilisele arengule. Kahe- kuni kaheksa-aastaste laste vanemaks olemine võib olla keeruline, see aeg võib tunduda raske nii vanematele kui lastele. Laste jaoks on see suurte üleminekute periood, kus nad liiguvad fantaasiat ja reaalsust segi ajavast maailmast konkreetsemasse maailma, […]

Kuidas kujundada lapse enesehinnangut ja õpetada talle ennast väärtustama?

Väljenda oma positiivseid tundeid: „Ma hoolin sinust väga.“ „Ma armastan sind.“ „Ma olen sinu üle rõõmus ja uhke.“ „Ma olen sinuga koos õnnelik.“ Ole kiitmisel konkreetne: „Sa oskad seda nii hästi!“ „Mulle meeldib see, kuidas sa …“ „Sinuga koos on väga lõbus, sest sa …“ „Sa oled tõesti hea sõber – vaata, kuidas sa …“ […]

Tugevate tunnetega toimetulek

Märka ja tunnusta positiivset käitumist!

Kuidas maha rahuneda?

Kuidas lapsele anda korraldusi?

Thomas Gordon “Tark lapsevanem”

Dr.  Thomas Gordon on kirjutanud raamatu „TARK LAPSEVANEM. Kuidas luua ja säilitada oma lapsega terviklik suhe.“ Raamatusoovituse on kirja pannud Viljandis Laste ja Perede Tugikeskuse sotsiaalpedagoog Kristi Tikkerbär. Ühte internetipostitust lugedes märkasin raamatusoovitust. Raamatukokku minnes jäi esmalt silma, et võetud raamat on suhteliselt kapsaks loetud. Lugema hakates sain aru miks. Kasvatusalaseid nõuandeid jagavaid raamatuid on […]

Koolihirm

Mida teha kui koolipäeva algus on lapsele vastumeelne? Koolitõrke esinemine ja selle põhjused: • Koolitõrget esineb igas kooliastmes; • Raskused tekivad tavaliselt ühest etapist teise minekul (esmaspäev peale nädalavahetust, peale koolivaheaega, peale haigust, peale distantsõpet, koolivahetusel vms); • Tekitajaks võivad olla üksildustunne, ärevushood, organismi reageeringud eelseisvale pingutusele, tundlikum loomus, õpiraskused, depressiivsed mõtted, nutisõltuvus, ülestimuleeritus, kodused […]

Õppimine on töö – aita last!