ERIPEDAGOOG LASTEAIAS
Lasteaias töötava eripedagoogi tööülesanneteks on koostöös rühma töötajate ja lapsevanematega:
- tuge vajavate laste väljaselgitamine;
- tunnetustegevuse (taju, mälu, tähelepanu, mõtlemine) ja kõnearengu toetamine;
- mänguoskuste kujundamine;
- sotsiaalsete oskuste (sh koostöövalmidus) kujundamine;
- koolivalmiduse hindamine ja õpioskuste arendamine;
- sobiva õpikeskkonna kujundamine.
Eripedagoog töötab lastega individuaalselt või grupis, nõustab ja toetab rühma töötajaid ja lapsevanemaid.
ERIPEDAGOOG KOOLIS
Eripedagoogi töö eesmärgiks koolis on hariduslike erivajadustega õpilaste arengutaseme väljaselgitamine ja nende õpilaste õppe ning arengu toetamine.
Koolis töötava eripedagoogi tööülesanneteks on:
- eripedagoogilist abi vajavate õpilaste väljaselgitamine koostöös kooli tugisüsteemi spetsialistide ja õpetajatega;
- õpetajatele ja lapsevanematele tagasiside andmine õpilase arengu kohta ning vajadusel õpilaste, lapsevanemate ja kolleegide nõustamine koolis;
- vähemalt kord õppeaastas õpilasele rakendatud tugimeetme tulemuslikkuse hindamine (tulemuste dokumenteerimine õpilase individuaalse arengu jälgimise kaardil), muudatusettepanekute tegemine, vajadusel täiendavate uuringute või nõustamise soovitamine kooliväliste spetsialistide juures;
- õpiabirühma- või individuaaltundide ettevalmistamine ja läbiviimine õppeasutuses;
- õpiabi eesmärk on toetada õpilase arengut võimaldamaks tal saavutada põhikooli riikliku õppekava nõuetele vastavaid õpitulemusi.
Õpiabitundides viiakse läbi järgmisi tegevusi: - kinnistatakse ainealaseid teadmisi;
- arendatakse tunnetustegevust (taju, mälu, tähelepanu, mõtlemine) ja kõnet;
- kujundatakse ja arendatakse eripedagoogiliste võtete abil õpioskusi ja õpivilumusi.